Fuarın açılışında konuşma yapan İDMMİB (İstanbul Değerli Metal ve Mücevher İhracatçıları Birliği) Başkan Vekili Can Özkök konuşmasında,“Binlerce üreticisi, 30 bin perakende satış mağazası ve 40 bin civarında istihdamı olan kuyumculuk sektörümüz, küresel krizin etkilerini atlatarak 2010 yılından itibaren yükselişe geçti. 1.2 milyar dolarlık ihracat hacmiyle bir önceki yıla göre ihracatta yüzde 25,2 artış gösteren sektörümüz, altın mücevheratta 1.06 milyar dolar, gümüş mücevheratta 89 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi” diyerek, en çok ihracat yapan ilk 5 ülkeyi, BAE, ABD, Almanya, Rusya ve Litvanya olarak açıkladı.
5 holde toplamda 28 bin m2 alanda gerçekleşen fuarı ziyaret eden ilk 10 ülke, Türkiye, Rusya, İran, Suriye, Yunanistan, B.A.E., Hindistan, Irak, İtalya ve Almanya’dan oluşuyor. Daha sonra Lübnan, Azerbaycan, Bulgaristan ve diğer ülkeler geliyor.
DTM’in (Dış Ticaret Müsteşarlığı) organizasyonuyla yurtdışından çok kalabalık bir alım heyeti katıldığı fuarda, sergilenen ürünler arasında altın ve pırlanta mücevherat, değerli ve yarı değerli taşlar, montür, inci, gümüş takı, saat, makine, kuyumcu malzeme ve ekipmanları, vitrin malzemeleri ve güvenlik gereçleri bulunuyor.
Fuara katılan firmalar arasında Türkiye’den Damas Mücevherat, Atasay, Altınbaş, Pera Diamond, Gülaylar Altın, Favori, Koçak Gold, Orjinal Mücevherat, Uğur İnci, Zen Diamond, Ariş gibi sektörün lider firmaları yer alıyor.
FUARDA EN ÇOK İLGİYİ YARIM MİLYON LİRALIK ALTIN İŞLEMELİ BİKİNİ ÇEKTİ !Tekin Seyrekoğlu Mücevherat, “Yarım Milyon TL”lik bikini tanıtımını özel bir showla tanıttı. 2005 Afrika Güzeli Zainab Sheriff’in tanıtımını yaptığı eşsiz bikini tasarımı; 2.2 kg 22 ayar sarı altın üzerine 2200 altın top, 220 metre altın zincir, 55 karat pırlanta ve 52 karat zümrüt işlenerek hazırlandı. 2011 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu’nda yer alan Tekin Seyrekoğlu imzalı 110 altın ile 40 pırlanta ve elmas tasarımı da fuar kapsamında tanıttı.
“TEB” Fuarın Ana Sponsoru olduTürk Kuyumculuk sektörüne yönelik olarak geliştirdiği altına dayalı ürün ve hizmetleri ile sektörde uzun yıllardır faaliyet gösteren TEB, ISTANBUL JEWELRY SHOW MART 2011’in ana sponsorluğunu üstlendi.
“Bu seçkin organizasyonda yer almayı görev bildik”
TEB Altın Bankacılığı Direktörü Selami Erten bu büyük işbirliğiyle ilgili şunları söyledi:“Bankamız, Altın Bankacılığı Stratejik Planı çerçevesinde bugüne kadar Türk kuyumculuk sektörünün uluslararası piyasalarda rekabet edebilmesi amacıyla ihtiyaç duyduğu finansman desteğinin sağlanması, sektörün karşı karşıya bulunduğu sorunlara çözüm yollarının bulunması amacına, sektörün gelecek stratejilerinin belirlenmesine yönelik çalışmaları her zaman ön planda tutmuştur. Bu bağlamda bu seçkin organizasyonda yer almayı hem ülke çapında yaygın bulunan müşterilerimiz ile buluşmak hem de sektörün gelişimine olumlu katkıda bulunmak ve sektörün yeni pazarlara ulaşmasında rol almak amacıyla kendimize görev bildik.”
UBM & Rotaforte ortaklığı fuara ilgiyi arttırdıFuar yetkilileri, Türkiye’nin Avrupa’nın en hızlı büyüyen ekonomisi olduğunu, bu nedenle fuara ilginin her geçen yıl giderek arttığını belirterek, dünyanın en büyük 17. Avrupa’nın ise 6. büyük ekonomisine sahip ülkemizin, dünya mücevher pazarında da iddialı bir konumda olduğunu vurguluyorlar.
Bilindiği gibi Rotaforte, geçtiğimiz yıl dünyanın lider fuar şirketlerinden, merkezi Hong Kong’da olan ve 15 sektörde faaliyet gösteren UBM Asia ile ortaklık anlaşması yapmıştı. UBM & Rotaforte Genel Müdürü Şermin Cengiz, dünyanın en büyük 12 mücevher fuarını düzenleyen bu iştirakle, Türk firmalarının yurtdışı açılımına sağladıkları katkının yanı sıra, UBM Asia’ya diğer ürün ve markalarını Türk, Doğu Avrupa, Balkan, Rus, BDT ve Orta Doğu pazarlarına sunma olanağı da yarattıklarını belirtiyor.
Cengiz, fuarla ilgili görüşlerini ise;“Bu birleşme ile yakaladığımız sinerji 17 Mart’ta başlayacak olan fuarımızda da hissedilecek. 26 yıllık tecrübe ve birikimimiz sektörün dünya liderlerinden ve en prestijli şirketinin portföyüyle daha da güçlendi. İDMMİB ( İstanbul Değerli Metal ve Mücevher İhracatçıları Birliği) tarafından desteklenen fuarımıza büyük ilgi var. Bildiğiniz gibi Türkiye, dünya çapında altın mücevher ihracatında ikinci, ithalatında beşinci ve üretiminde ise üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye’de kuyumculuk sektörünün dağınık ve çeşidi bol bir yapıda olması, ticari fuarları satış ve pazarlama açısından cazip platformlar haline getiriyor. Türkiye’nin uluslararası kuyumculuk pazarı, Rusya ve diğer BDT ülkeleri, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa, Balkanlar ve Orta Doğu gibi civar bölgelerden gelen yoğun talep doğrultusunda gelişiyor. Bu nedenle sektör adına önemi çok büyük” olarak açıklıyor.17-21 Mart tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi (CNR Expo) Yeşilköy’de düzenlenen fuar, sektör alıcıları tarafından 17 Mart günü 11: 30 – 19: 00, 18-19-20 Mart günlerinde 10.00–19.00 ve 21 Mart günü ise 10.00 – 15.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek.
Comments[ 0 ]
Yorum Gönder